NIFs og Vennernes generalforsamling!

Vores generalforsamlinger den 27/11 – 2017 var en stor succes. Der var mødt 37 medlemmer op, hvilket er mange flere end vi tidligere har set. Det glædede bestyrelserne meget at opbakningen var så flot. Formanden for NIF Troels Engel bød velkommen og takkede for det fine fremmøde. Valg af dirigent blev vanen tro Niels Christensen som med stor humor og vid gjorde at generalforsamlingerne blev afviklet i en fantastisk stemning. Han er bare god til jobbet.

Læs hele referatet her: Referat Generalforsamling, 27. november 2017 (.docx)

Efter NIF´s generalforsamling som blev afviklet i god ro og orden samt med megen latter, var der spisning af smørrebrød på foreningens regning, leveret af Byens Slagter i Stensved.

Der var især en stor tak til ALLE vores sponsorer, som gør deres til at foreningen kan eksistere, med alle de tiltag som Nyråd Idrætsforening i dag er garant for. Stor tak til alle frivillige som igennem hele året har ydet en forbilledlig og gratis arbejdsindsats.

Årets æresmedlem 2017 blev Susanne Jensen (“Putte”) som gennem rigtig mange år har ydet en fantastisk indsats for klubben. Stort tillykke fra hele generalforsamlingen.
Vordingborg Kommune må virkelig være taknemmelig for alle vores “ildsjæle”.

En ny forening, Vordingborg Triatlon, havde ansøgt om at blive medlem af NIF. Generalforsamlingen sagde god for ansøgningen, blot ville man gerne have at den fremover kaldte sig Nyråd/Vordingborg Triatlon. – Vi ser frem til et godt samarbejde og glæder os over at være “Headhuntet” som en attraktiv forening.

Efter spisningen afholdt “Vennerne” til Nyråd Idrætsforening deres generalforsamling. Formanden René Kristiansen bød velkommen og forsamlingen valgte igen Niels Christensen som dirigent. Beretning og regnskab blev godkendt.

Den helt store overraskelse for alle NIF´s medlemmer var “Vennernes” uddeling af i alt kr. 80.000,- i anledning af Nyråd Idrætsforenings 90 års fødselsdag. Beløbet blev fordelt på 5 afdelinger, Badminton, Løbeklub, Bordtennis, Petanque og Fodbold som hver modtog kr. 15.000,- samt fodbolddrengene årgang 2001 som vandt Sjællandsmesterskabet, fik tildelt kr. 5.000,-. Et dejligt punktum på en god generalforsamling.

Som “rosinen i pølseenden” havde “Vennerne” bestil en kæmpe fødselsdagslagkage, som blev fortæret til kaffen og dem der havde lyst, fik en en “lille en” til halsen.

Herefter gik alle hjem med fyldte maver, et smil på læben og en god oplevelse rigere.

Mvh.
Bestyrelserne for NIF og Vennerne

Billedgalleri for Generalforsamlingen:

Billedgalleri for Vennernes Generalforsamling: