Nyråd-drenge vandt suverænt

Nyråd IF’s Team Rema 1000 årgang 01 blev suveræn vinder, da der forleden blev holdt Møns Bank Cup 2012. Nyråd IF dystede mod to lokale hold fra Præstø IF samt et hold fra Præstøs svenske venskabsklub, Harrie-Kävlinge.

– På banen var der høj koncentration og meget flot spil fra alle Nyråd-drengene. Holdet havde faet følgeskab af to nye spillere i truppen – Rasmus Lundorff og Magnus Eriksen – og efter en lidt forsigtig- start fik de begge spillet sig godt ind på holdet og fik tilkæmpet sig et par scoringschancer, lyder det fra Henning Hartwig fra Nyråd IF.

Nerver
De fire hold i puljen møde hinanden to gange, og efter første runde var de tre modstanderhold nedkæmpet med en målscore på 12-1.
Så var det igen tid til at møde Præstø 1 – holdet, som i første runde blev besejret 4-1. Da Nyråd var foran 4-0 i starten af anden halvleg, blev der foretaget en taktisk udskiftning, så kampen blev mere jævnbyrdig. Men så gik holdet pludselig i stå, og i løbet af fem minutter havde Præstø scoret tre gange. Nyråd måtte sende forstærkninger pa banen og kørte sejren hjem med 4-3.

I de to sidste kampe var der mere fokus og koncentration, og de blev vundet i overbevisende stil, Nyråd-drengene med pokalen. selvom det kneb med kræfterne til sidst.
Bagerst fra venstre: Simon Christensen, Lasse Wärme, Rasmus Lundorff, I alt seks sejre af seks mulige – en flot
Magnus Engel og Magnus Eriksen. Forrest fra venstre: Markus Hartwig, Albert Thomsen, præstation med en samlet målscore pa 23-6.
Rumle Børjesen og Nikolaj Mellergaard. Liggende forrest: Villads Oldenburg.

Af Nina Lise
Ugebladet tirsdag d. 29 maj 2012